مـــانـــا
مرکز آنلاین نشر الکترونیک
مرکز آنلاین نشر الکترونیک
خانه

مرکز نشر الکترونیک

بررسی امتیاز نوشتن کتاب و امتیاز تالیف کتاب

تالیف و چاپ کتاب ، علاوه بر اینکه بار علمی نویسندگان و ناشران را نشان می دهد دارای امتیاز تالیف کتاب برای آن ها می باشد. امتیاز تالیف کتاب به موارد زیادی از شانس موفقیت در سطوح علمی تا ارتقا شغلی و کسب کمک هزینه ها را به دنبال دارد. از طرفی سبب می شود افراد بتوانند آن چه را زاده تجربه های علمی و آموزشی آن ها می باشد را برای جوامع بزرگتر منتشر کنند . در ادامه این مقاله از سایت مرکز آنلاین نشر الکترونیک به توضیح واضح تر مزایای و امتیاز تالیف کتاب می پردازیم .
امتیاز تالیف کتاب به چه صورت هایی می باشد :
تالیف کتاب دارای فواید و مزایای زیادی می باشد که به تفکیک به شرح زیر می باشند :
1 . تالیف کتاب باعث کسب امتیاز بیشتر برای بخش مصاحبه دکترا می شود . دانشجویانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را با موفقیت پست سرگذرانده اند ، به راحتی می توانند هم با تالیف کتاب با استفاده از پایان نامه خود و هم با استفاده از ترجمه کتاب های دیگر و در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند ، یک زمینه امتیاز آور برای خود ایجاد می کنند .
2 . از دیگر موارد امتیاز تالیف کتاب ، کسب یک زمینه مناسب برای استخدام شدن در مشاغل و ادارات .
3 . تالیف کتاب نیز سبب می شود که افراد در مقاطع تحصیلی بالاتر پشتوانه مناسبی برای گرفتن تحصیلات خوبی مانند وام ازدواج ، کمک هزینه مسکن و خوابگاه ، کمک هزینه های تحصیلی و بسیاری عوامل دیگر می باشد .
4 . از دیگر موارد امتیاز تالیف کتاب این است که ناشران و نویسندگان کتاب ها وجهه علمی خوبی در بین دیگر افراد جامعه پیدا می کنند .
5 . از طرف دیگر تالیف کتاب برای نویسندگان بیشتر از امتیاز چاپ و نوشتن مقالات می باشد .
6 . از دیگر عوامل و موارد تالیف کتاب این است که کتاب ها زودتر از مقالات و سمینارها به تایید می رسند.
7 . فواید دیگری که تالیف کتاب نسبت به مقالات دارد این است که مقالات مخاطبین کمتری را به سمت خود جذب می کنند در حالی که کتاب ها در اختیارجوامع بزرگ تر و وسیع تری قرار می گیرند .
8 . از دیگر موارد امتیاز تالیف کتاب جدا از بخش داخلی ، سبب می شود که افراد در سطح بین المللی از جایگاه خاصی برخوردار شوند .
9 . از طرف دیگر تالیف کتاب سبب می شود تا افراد نتیجه زحمات علمی خود در قالب یک اثر معتبر جمع آوری نماید و مانع سواستفاده دیگران از مباحث علمی اش شود .
10 . از دیگر موارد امتیاز تالیف کتاب این است که علاوه بر تمام موارد گفته شده سبب می شود که نویسنده اعتماد به نفس بالاتری پیدا کند .
سخن پایانی :
تالیف کتاب جدا از اینکه سبب می شود تا نویسنده ( نویسندگان ) یک منبع علمی خاصی برای خود فراهم نمایند سبب می شود که یک مجموعه علمی حاصل از تجربه های علمی افراد در اختیار دیگر افراد جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد و از طرفی سبب می شود کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند یک امتیاز برای مصاحبه دکترای خود ایجاد می نمایند و شانس بالاتری نسبت به رقبای خود دارند . همچنین این افراد به راحتی می توانند جذب ادارات شوند به همین دلیل است که تالیف کتاب بسیار مهم و چشمگیر می باشد . بیشتر افراد برای کسب امتیاز تالیف کتاب خود از پایان نامه ها یا مجموعه و خلاصه ی دیگر کتاب ها و یا ترجمه متن های انگلیسی استفاده می نمایند .

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری : مرحله دکترا یکی از سخت ترین مراحل تحصیلی است که معیار اصلی پذیرش در این مقطع ، علاوه بر کسب نمره علمی لازم در آزمون سراسری آن ، نیازمند داشتن رزومه بسیار قوی می باشد . چاپ مقاله  و کتاب باعث می شود که شخص هنگام رفتن به مصاحبه دکترا شانس بیشتری در گرفتن امتیازات داشته باشد .

در واقع یک رزومه قوی باعث برتری شخص و بیانگر توانایی و پویایی او نسبت به رقیبانش می باشد . هرچند از میانگین چهل امتیازی که برای بخش علمی مصاحبه در نظر گرفته شده است ، حداقل چهار امتیاز از آن به چاپ کتاب اختصاص دارد، اما افراد باید به اثرات دیگر آن جدا از مزیت چاپ کتاب در مصاحبه دکترا دقت نمایند .

امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکتری به چه صورت است ؟

1 . اولین مزیت چاپ کتاب در مصاحبه دکتری این است که شخص به راحتی می تواند حداقل چهار امتیاز مصاحبه را به خود اختصاص دهد .

2 . از دیگر موارد مزیت چاپ کتاب این است که افراد می توانند این رزومه قوی را در کمترین زمان ممکن نسبت به چاپ مقاله فراهم کنند ، زیرا چاپ کتاب بیشتر از چند روز طول نمی کشد درحالی که چاپ مقاله بیشتر از این‌ها زمان‌بر است.

3 . بیشترین امتیاز چاپ کتاب در مصاحبه دکترا، پانزده امتیاز می باشد درحالی چاپ یک مقاله خوب علاوه بر اینکه زمان بر است ، حداکثر هفت امتیاز و ثبت اختراع نیز حداکثر هفت امتیاز دارد .

4 . مزیت دیگر این است که هیچ فرقی ندارد که یک نفر آن را چاپ کرده باشند یا یک گروه ، به همه افرادی که اسم آن ها جزو ناشران کتاب است ، امتیازی مساوی داده می شود ، زیرا آن چه برای داوران مصاحبه مهم است محتوای کتاب و کاربردی بودن آن می باشد.

 مرکز آنلاین نشر الکترونیک  با دارا بودن کارشناسان زبده و با تجربه می تواند کمک به سزایی را به شما عزیزان برسانند.

امتیاز نویسندگان کتاب

آیا می دانستید داشتن کتاب در رزومه تحصیلی و شغلی چقدر با ارزش است و اهمیت بسیار زیادی دارد؟(چرا کتاب چاپ کنم؟)
داشتن کتاب (تالیف و ترجمه) دارای بیشترین نمره در مصاحبه دکتری در هر رشته ای است.
بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نمی دانند که با هزینه های بسیار کم می توانند رساله یا تز خود را به کتاب تبدیل کنند.
یک کتاب علمی برگرفته از رساله یا تز کارشناسی ارشد یا دکتری، در مصاحبه دکترا و آزمون های استخدامی، یک امتیاز بسیار مثبت پژوهشی محسوب می شود.

مزایای داشتن کارت نویسندگی:

امتیاز نوشتن کتاب

کتاب یکی از آثار مکتوبی است که هنر فرد را چه در زمینه علمی چه در زمینه پرورشی و فکری نشان می دهد . نوشتن کتاب با توجه موضوع آن می تواند سخت یا آسان باشد اما به طور کلی امتیاز نوشتن کتاب بسیار بیشتر از تحمل سختی های آن است.

کتاب نوشتن یک هنر است که هر نویسنده ای حاصل زحمات و تلاش های علمی خود را در کتابی به صورت مکتوب می نویسد. اهمیت نوشتن برای همه زیاد است اما بیشترین اهمیت آن برای کسانی است که یا قصد ادامه تحصیل و رفتن به مقطع دکترا را دارند، یا کسانی مانند اساتید که قصد ارتقا علمی را داشته باشند و یا کسانی که بخواهند شغلی مناسب با دانش و تخصص خود پیدا نمایند. علاوه بر اینها نوشتن کتاب می تواند به عنوان یک منبع درآمد برای افراد محسوب شود.

تاثیرات مثبت امتیاز نوشتن کتاب

1. اولین و یکی از مهمترین تاثیرات مثبت امتیاز نوشتن کتاب، این است که نویسنده کتاب می تواند از این طریق با یک جامعه بزرگ ارتباط برقرار نماید و افراد زیادی از حاصل تلاش علمی او استفاده نمایند.

2 . شخص می تواند با نوشتن کتاب به طور غیرمستقیم همه را به پای سخنرانی خود بیاورد.

3 . از دیگر تاثیرات امتیاز نوشتن کتاب این است که نویسنده علاوه بر بالا بردن سطح علمی خود، می تواند یک رزومه قوی برای مقطع دکترا و یا استخدام خود فراهم نماید.

4 . بسته به موضوع کتاب و سبک آن، نوشتن کتاب می تواند اثرات مثبتی بر زندگی فرد بگذارد.

5 . تاثیرات دیگر امتیاز نوشتن کتاب این است که فرد هم می‌تواند ذهن خود را به آرامش برساند و هم ایده‌ها و داده‌های ذهنی خود را برای یک جامعه عرضه نماید. علاوه بر آنچه در مورد تاثیراتهای مثبت نوشتن کتاب ذکر شد، می‌توان گفت نویسندگان می‌توانند حتی ایده‌ها و تجربیات شخصی خود را در هر زمینه ای در قالب کتابی عرضه کنند تا با این روش ایده‌ها و تجربیات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.