مـــانـــا
مرکز آنلاین نشر الکترونیک
مرکز آنلاین نشر الکترونیک
خانه

مرکز نشر الکترونیک

چگونگی تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب

اگر شما دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل یا استفاده از مدرک تحصیلی خود را دارید باید رزومه قوی داشته باشید تا در امور مختلف آموزشی از آنها استفاده نمائید. برای مثال دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دارند، داشتن یک کتاب تألیفی یا ترجمه‌‌ای امتیاز بزرگ محسوب می‌‌شود. همچنین برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌‌های جذب هیأت علمی دارند، لزوم ارائه یک یا چند کتاب در کنار مقالات و پژوهش‌‌ها غیرقابل اجتناب است. یک دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری که از تز و رساله خود دفاع کرده است بهترین موقعیت را در اختیار دارد که از این کار خود استفاده نماید و آن را به کتاب تبدیل کند. این کتاب می‌‌تواند شامل تمامی بخش‌‌های پایان‌‌نامه یا تنها فصل خاصی از آن باشد. انتشارات شاولد آمادگی دارد با همکاری اساتید خود بهترین راه ممکن برای داشتن کتاب را به شما معرفی نماید و در این راه تا گام آخر با شما همراه باشد.

 

دلایل چاپ کتاب از رساله

  • امتیاز در مصاحبه دکتری: از حدود ۴۰ امتیاز مصاحبه دکتری، ۴ امتیاز به تألیف یا ترجمه کتاب اختصاص دارد. در حالیکه هر مقاله بین ۱ تا ۷ امتیاز در مصاحبه دکتری دارد. کمااینکه دانشجویی که توانسته از پایان‌‌نامه ارشد خود کتابی تهیه کند و یا یک کتاب انگلیسی به‌‌روز را ترجمه کند، از دید اساتید مصاحبه کننده، دارای مهارت و استعداد خوبی برای تحصیل در دوره دکتری است. توصیه انتشارات شاولد این است که برای روز مصاحبه دکتری حداقل یک کتاب تألیفی و یا یک کتاب ترجمه شده داشته باشید تا از مزایای آن استفاده کنید.
  • کم هزینه بودن چاپ کتاب نسبت به چاپ مقاله: هزینه چاپ یک کتاب می‌‌تواند حدود یک سوم هزینه چاپ مقاله در یک مجله بین‌‌المللی ISI با پرداخت هزینه (Open Access) باشد. همچنین برای دریافت امتیاز در مصاحبه دکتری، نیازی به چاپ کتاب در تیراژهای بالا ندارید و می‌‌توانید کتاب خود را به تعداد ۱۰ جلد هم چاپ کنید در حالیکه داخل کتاب تیراژ ۱۰۰۰ زده می‌‌شود!
  • آسانتر بودن چاپ کتاب: چاپ کتاب نسبت به چاپ مقاله آسانتر و بی‌‌دردسرتر است. در چاپ مقاله، امکان اینکه مجله جعلی باشد یا در بلک لیست وزارتین قرار گیرد، وجود دارد و از زمان انتخاب مجله تا چاپ مقاله نگرانی با نویسنده همراه خواهد بود. در صورتیکه در چاپ کتاب، بعد از آماده‌‌سازی فایل نهائی، تمامی مراحل چاپ (صفحه‌‌آرائی، دریافت شابک، فیپا، مجوز چاپ، طراحی روی جلد و چاپ) توسط خود انتشارات انجام می‌‌گیرد و نویسنده دغدغه‌‌ای از این بابت نخواهد داشت.
  • چاپ کتاب در کوتاهترین زمان: تبدیل پایان‌‌نامه به کتاب حدوداً ۱ الی ۲ ماه زمان می‌‌برد در حالیکه اکثر مجلات زمان بسیار بیشتری برای طی فرایند داوری نیاز دارند.
  • ثبت کتاب در کتابخانه ملی: بعد از دریافت شماره شابک یا ISBN و فیپا، مشخصات کامل کتاب شما در کتابخانه ملی ایران ثبت می‌‌گردد.

چه بخش‌‌هائی از پایان‌‌نامه در کتاب آورده می‌‌شود؟

در تبدیل پایان‌‌نامه به کتاب لزومی به آوردن همه فصول نیست. به طور معمول در کتاب مستخرج از پایان‌‌نامه، مبانی نظری و ادبیات تحقیق که شامل تعاریف، اهداف و انواع موضوع مورد نظر است ارائه می‌‌شود. در بخش بعدی از موارد فصل بحث و نتیجه‌‌گیری که شامل پیشنهادهای تحقیق است، بیان می‌‌شود. این انتشارات ظرفیت پذیرش اثر را در تمامی رشته‌‌ها و گرایش‌‌ها داراست و نویسندگان عزیز در جریان باشند که برای هر اثر ایشان، متخصصی برای بررسی وجود خواهد داشت تا کار با کیفیت خوبی انجام شود.