گروه تحقیقاتی و پژوهشی آروین پندار پایا در سال ۱۳۸۶ با حضور جمعی از دانشآموختگان رشتههای مدیریت، بازاریابی، کسبوکار، تجارت الکترونیک، کامپیوتر و … تاسیس گردید و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف تدوین شده متناسب با چشمانداز ترسیمی با حفظ ارزشهای محوری با تمرکز بر ماموریت سازمانی تصویب شده به کار گرفت. گروه تحقیقاتی و پژوهشی آروین پندار پایا از دپارتمانهای مشاوره، آموزش، تحقیقات و نظارت بر اجرا تشکیل شده است
طی چند سال گذشته، فعالیتهای تحقیقاتی گروه تحقیقاتی و پژوهشی آروین پندار پایا از مرزهای ایران نیز عبور کرده و هماکنون چند پروژه تحقیقاتی در سطح بین المللی در حال انجام میباشد
ارائهی مشاوره در زمینههای مدیریت، برنامهریزی، استراتژی، بازاریابی، تبلیغات، برندسازی، تولید و … توسط اساتید مجرب و کارآزموده از جمله فعالیتهای دپارتمان مشاوره میباشد
با توجه به نیاز بازار کار به نیروهای آموزش دیده و متخصص و ضعف سیستم آموزشی کشور در زمینهی پرورش مهارتها، گروه تحقیقاتی و پژوهشی آروین پندار پایا بر آن شد تا با ایجاد دپارتمان آموزش نسبت به پر کردن این خلاء آموزشی اقدام نماید و با همکاری موسسات آموزش عالی آزاد و زیر مجموعه وزارت علوم اقدام به برگزاری دورههای آموزشی تخصصی با رویکرد پرورش مهارتها نماید. این دورهها در زمینههای بازاریابی، فروش، مدیریت، مهارتهای ارتباطی، زبان بدن، تبلیغات، برندسازی و … در سطوح مختلف میباشد
مدیران برای آن که بتوانند بهترین تصمیمات مدیریتی خود را گرفته و نسبت به اجرای صحیح آنها و ارزیابی عملکرد اقدام نمایند، باید تحقیقات علمی و مستندی در اختیار داشته باشند. از آنجا که انجام کارهای تحقیقاتی به دلیل تخصصی بودن و زمانبر بودن برای بسیاری از بنگاههای اقتصادی توجیه اقتصادی ندارد و عملا شرایط برای برونسپاری پروژههای تحقیقاتی مستعدتر و مناسبتر میباشد، دپارتمان تحقیقات متشکل از تیمی مجرب و کارآزموده در زمینههای تحقیقات بازار، تدوین استراتژی، برنامهریزی عملیاتی، طراحی سازمانی، بهرهوری و … به ارائهی خدمات میپردازد